Gründere

Å arbeide med lidenskapelige entreprenører og deres nyskapende teknologi, bringer frem det beste i våre eksperter. Gleden ved å lære om en ny teknologi eller merkeidentitet, og sammen med kunden skape fremtiden for en gründervirksomhet er en stor motivasjonsfaktor for oss.

Vi hjelper gründere og små virksomheter med å undersøke og vurdere markedet for å sikre at konkurrenter ikke allerede har patentert et lignende produkt eller teknologi. Når vi har sikret at oppfinnelsen er patenterbar, hjelper vi til med å utforme og innlevere patentsøknader, slik at gründerens rettigheter er beskyttet.

Vi hjelper også gründere med å velge og registrere firmanavn, produktnavn og logo og med å få større bevissthet om hvor viktig det er å ha en varemerkestrategi. Det krever omtanke og juridisk innsikt for å gi virksomheten et godt navn, som kan varemerkebeskyttes. Når det gjøres riktig kan navnet ofte vise seg å være gründerens sterkeste brandingverktøy.

LESS MER: Se våre tjenester og kompetanse

 

Vi har forståelse for at lovgivningen rundt immaterielle rettigheter kan være vanskelig å forstå. Når vi gir råd til gründere, er det gründerens lidenskap, kreativitet og ambisjoner som er fundamentet for et fruktbart samarbeid, og ikke kundens kunnskap om IPR-lovgivning.

Det er derfor vi møter våre kunder i øyenhøyde og går inn i deres innovative, ut-av-boksen-tankegang for å finne den beste løsningen for hver enkelt kunde.

 

Til syvende og sist trives vi med å hjelpe talentfulle gründere til å få sin nystartede virksomhet til å bli en konkurransedyktig, suksessfull forretning ved å beskyttes deres rettigheter på et tidlig tidspunkt.

Les mer om våre rådgivningstjenester for gründere, eller les våre kundehistorier.


WINCOVER: Fra god idé til ferdig patentløsning

wincover-header1_iværksætter_casestorygrid

Søren Kristensen og Claus Vilsen jobbet for over ti år siden sammen i vindusbransjen, og de var her idéen til produktet oppstod. Hver da så de eksempler fra byggeplasser hvor vinduer ble ødelagt av bl.a. knuste termoruter, glasspest, mørtelsøl og fastbrent folie, fordi de ikke var tilstrekkelig beskyttet. Det inspirerte dem til å tenke nytt og annerledes i en ellers konservativ byggebransje.

Les mere om Wincover

 

WILGART: Hattemakeren som skiftet navn

SIGARHATS_Silas_1600x1000

Silas kom i konflikt med et annet selskap da han ville registrere sitt varemerke i EU.

«Jeg regnet ikke med at det ville bli noe problem. Det store firmaet stavet jo navnet sitt helt annerledes enn mitt» forteller Silas. Men etter å ha snakket med Anne-Louise, varemerkerådgiver i Plougmann Vingtoft, ble Silas klar over at det likevel ikke var så lett.

Les mer om Wilgart

 

KITEMILL: Fra god idé til IPR-strategi og effektiv forretningsmodell

Kitemill_1

Inspirert av vannsporten Kitesurfing eller dragesurfing, hvor et seilbrett trekkes frem i vannet via kraften fra en høytflyvende drage, fikk Norske Kitemill en kanongod idé

Hvorfor ikke benytte samme prinsipp til å produsere CO2-nøytral energi i høyere luftlag, hvor luftstrømmene er enda sterkere og mer stabile? Og med ét var teknologien bak ’Kites’ født.

Les mer om Kitemill

 

MONO+MONO: Plougmann Vingtoft rådgiver stort Kickstarter-eventyr

sitpack_in_ny3_1600x1000

Med en fullverdig konsept for hånden, stod Mono+Mono på terskelen av å lansere sitt produkt. Jonas og Nikolaj var kjent med crowdfunding nettstedet Kickstarter, hvor gründere kan få økonomisk støtte til å realisere sine forretningskonsepter, men de var bekymret for risikoen for at noen ønsket å kopiere deres idé. Derfor gikk de til Plougmann Vingtoft for råd og det viste seg å være et godt trekk.

Les mer om Mono+Mono