Håndtering av frister, saksdokumenter og andre IPR-relaterte oppgaver kan være kompliserte og tidkrevende. Våre koordinatorer håndterer alle områder vedrørende administrasjon av din IPR-portefølje.
Våre team av dyktige IPR-koordinatorer tar seg av korrespondanse med kunder, patent- og varemerkemyndighetene og samarbeidspartnere globalt vedrørende de mange viktige administrative spørsmål som oppstår i forbindelse med IPR-prosesser.
Våre koordinatorer har mange års erfaring med IPR-administrativt arbeid og håndterer mange IPR-porteføljer for et stort antall kunder.
Våre tjenester innen IPR-administrasjon inkluderer:
- Administrasjon av lovpålagte frister
- Innlevering av besvarelser til patent- og varemerkemyndighetene
- Utarbeidelse av instruksjoner til internasjonale kolleger
- Utarbeidelse av statusoversikter til kunden og oversikt over årlige omkostninger
- Øvrige administrative oppgaver i saksbehandlingen i forbindelse med innlevering, prosedering og utstedelse av IP-rettigheter
Outsourcing
Å outsource din IPR-administrasjon betyr kort sagt at du overlater dine administrative IPR oppgaver til våre dyktige koordinatorer og frigjør ressurser til å fokusere på mer strategisk viktige IPR oppgaver.
Vi tilpasser oss fortløpende den kapasitet og den kompetanse du har bruk for. Har du bare bruk for oss en enkelt gang eller i en kort, tidsbegrenset periode, kan vi naturligvis også etablere et ad-hoc basert samarbeid.
EP-validering
Plougmann Vingtoft er Danmarks ledende firma når det gjelder EP-valideringer i Danmark og er garantist for høy kvalitet og kostnadseffektive løsninger til validering av tildelte europeiske patenter.
Våre erfarne patentkoordinatorteam og IPR-rådgivere har bred erfaring både i oversettelser, redigering og korrekturlesing, og leverer alltid oversettelser og komplette nasjonale valideringskrav, nøyaktig og i tide.
Vi tilbyr selvfølgelig også våre kunder i Norge og Sverige, de samme tjenester som i Danmark.
IP Online
Vårt IPR portefølje administrasjonsverktøy «IP Online» gir deg online adgang til alle dine saker. Sakene oppdateres løpende og du har adgang til dine saker 24-timer i døgnet.
Via IP Online kan du:
- Få oversikt over dine patent- og varemerkefamilier
- Se dine omkostninger i forhold til budsjett
- Få innblikk i historikken i sakene og de enkelte dokumenter
- Få beskjed om tidsfrister og opprette nye
- Få ut ledelsesrapporter
IPR-vikar
For virksomheter med store IPR porteføljer er tilgjengeligheten til IPR administrativt personell avgjørende. Vi kan tilby IPR vikar, hvor en av våre koordinatorer arbeider hos deg i en periode.
Dette kan for eksempel være i perioder hvor det er ekstra travelt og dere mangler hjelp til å vedlikeholde IP porteføljen.
Se våre teams av IPR-koordinatorer under eksperter og vennligst kontakt oss, hvis du har spørsmål i forbindelse med IPR-administrasjon.